Skuteczna psychologiczna pierwsza interwencja kryzysowa
Występowanie kryzysów psychologicznych u uczniów o rozmaitej problematyce, głębi i złożoności staje się coraz częstsze. W obliczu kryzysu psychologicznego, uczeń nimi dotknięty często doświadcza zaburzeń codziennego funkcjonowania szczególnie w szkole, trudności w ogarnianiu rzeczywistości, czy trudności w utrzymaniu poczucia sensu i celowości życia. Odczuwa wiele emocji destrukcyjnych takich jak: lęk, obniżony nastrój, stany paniki, fobie społeczne czy myśli samobójcze. W takich przypadkach niezbędna staje się wieloaspektowa i interdyscyplinarna pomoc. Występowanie kryzysów psychologicznych u uczniów o rozmaitej problematyce, głębi i złożoności staje się coraz częstsze. Wciąż wydłużające się kolejki do specjalistów sprawiają, że najbardziej potrzebujący wsparcia mentalnego uczniowie mogą nie otrzymać koniecznej pomocy wystarczająco szybko. Podejmując działania, mające na celu obniżenia poziomu uczniów pilnie potrzebujących konsultacji stworzyliśmy specjalistyczny warsztat dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, które wyposaży uczestników w wiedzę i umiejętności udzielania pierwszej pomocy w sytuacji kryzysu sytuacyjnego, środowiskowego, rozwojowego, a także egzystencjalnego uczniów.
Podczas warsztatu, uczestnicy uczą się stosowania strategii interwencji z uwzględnieniem przepracowania i zmodyfikowania negatywnych uczuć poprzez wpływ struktur poznawczych na procesy emocjonalne i zachowania ucznia, a także kształtowanie u ucznia poczucia bezpieczeństwa poprzez budowanie jego zasobów i odporności.
Warsztat przygotowuje uczestników do prowadzenia pierwszej interwencji kryzysowej z uczniem.
Jakie zagadnienia poruszane są podczas warsztatu?
- Czym jest interwencja kryzysowa?
- Strategie interwencji kryzysowej
- Budowanie relacji z uczniem w kryzysie
- Metody psychologiczne stosowane w pierwszej interwencji kryzysowej – praktyka
- Psychologia motywacji – praktyczne techniki motywacyjne
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy pełnej zrozumienia
- Empatyczne słuchanie jako podstawowe narzędzie nauczyciela w sytuacji trudnej u ucznia
- Gdzie kończy się rola nauczyciela – jak i do kogo przekierować ucznia z trudnościami emocjonalnymi?
- Tworzenie programów pomocy, doradztwa, edukacji oraz organizowania grup wsparcia w interwencji kryzysowej