Innowacyjna metodyka pracy dyrektorów szkół średnich
Jak przygotować kadrę do pracy mentalnej z uczniami w kryzysie?
W obliczu zgłaszanych przez nauczycieli trudności, które dostrzegli w kontakcie z uczniami, w ich funkcjonowaniu i relacjach rówieśniczych, przeprowadzony został specjalistyczny warsztat dla dyrektorów, wspierający nowoczesne modele pracy w szkołach, oparte na zrozumieniu ucznia w kryzysie.
Celem szkolenia był rozwój postrzegania trudności z jakimi zmagają się uczniowie, przez pryzmat zarówno ich różnic interpersonalnych jak też charakterystyki obecnej rzeczywistości w jakiej przyszło młodym ludziom dojrzewać. Dyrektorzy zapoznali się również z najnowszymi wynikami badań stanu emocjonalnego w okresie adolescencji, prowadzonymi w Polsce i za granicą, a na podstawie danych statystycznych mogli dojść do wspólnych wniosków związanych z koniecznością podjęcia natychmiastowego działania w celu zapobiegania rosnącej fali zgłaszanych przypadków depresji i prób samobójczych wśród młodzieży.