preloader
Przejdź do głównej treści

Podnoszenie kompetencji nauczyciela

Podnoszenie kompetencji nauczyciela w zakresie stosowania narzędzi diagnostycznych w procesie wyznaczania grup uczniów wymagających wsparcia mentalnego

W wyniku powszechnie prowadzonych badań, związanych z koniecznością szczególnego zaopiekowania się zdrowiem mentalnym dzieci i młodzieży po pandemii COVID-19, uwaga badaczy skupiła się również na obszarze edukacji. Zwrócono uwagę, że wyniki przeprowadzonych  wśród uczniów badań stanu emocjonalnego uległy pogorszeniu po okresie izolacji domowej. Na poziomie ogólnym zauważono, że cała sytuacja odbiła się na poczuciu koherencji młodych ludzi, które związane jest z poczuciem pewności zrozumiałego charakteru sytuacji, świadomości, że posiadane zasoby pomogą im sprostać trudnym sytuacjom oraz w sensowność podejmowanych działań.

W obliczu napotkanych trudności, pogorszyły się również wyniki uczniów w szkole, co zostało zauważone przez nauczycieli i wychowawców klas. Zaalarmowane tym faktem placówki edukacyjne, podjęły działania mające na celu weryfikację kondycji psychicznej młodych ludzi.

Zdjęcie wspierająco splecionych dłoni

W związku z powyższym, od 2021 roku przeprowadziliśmy szereg warsztatów dla nauczycieli z zakresu zastosowania narzędzi diagnostycznych do badań przesiewowych uczniów w placówkach edukacyjnych. Przeszkolona kadra otrzymała wiedzę z zakresu analizy oraz interpretacji subtelnych sygnałów, widocznych w zmienionym zachowanie młodych ludzi, które mogą sugerować o konieczności podjęcia kroków mających na celu skierowanie danej osoby na konsultację psychologiczną w możliwie bliskim terminie.

Pokładamy nadzieję, że przekazana wiedza posłuży szybkiemu udzielaniu wsparcia mentalnego młodym osobom, które często nie potrafią samodzielnie zgłosić się po specjalistyczną pomoc.