Trening psychologiczno-pedagogiczny dla kadry pedagogicznej
Przeciwdziałanie skutkom narastających problemów natury emocjonalnej wśród dzieci i młodzieży jest możliwe tylko wówczas, kiedy osoby postronne, obserwatorzy zachowania młodych ludzi – w tym rodzina, nauczyciele oraz kadra pedagogiczna – pozostaną otwarci na dostrzeganie subtelnych symptomów świadczących o niemym wołaniu uczniów o pomoc.
Trening psychologiczno-pedagogiczny to wprowadzenie do pomocy psychologicznej w szkole, poprzez zrozumienie problemów natury psychicznej występujących u uczniów w obecnej rzeczywistości. Prowadzone przez ekspertów szkolenie pomaga poszerzyć wiedzę z zakresu rozpoznawania symptomów zaburzeń emocjonalnych, występujących wśród nastolatków w przedziale wiekowym 13-19 lat. Wzmocnienie swoich kompetencji dotyczących wsparcia w przeprowadzaniu ucznia – nastolatka przez wiek młodzieńczy (okres późnej adolescencji), w szczególności w przypadku występowania zaburzeń emocjonalnych, stanowi kluczowy aspekt poruszany podczas pracy warsztatowej.
Grono pedagogiczne nabywa podczas warsztatów stacjonarnych wiedzę jak przeprowadzać rozmowy o trudnych sytuacjach z rodzicami ucznia, co daje możliwość rozpoczęcia spójnej pracy z dzieckiem zarówno w środowisku szkolnym jak i w domu.
Warsztat zawiera zagadnienia i narzędzia związane między innymi z:
- Definicją najczęściej występujących zaburzeń emocjonalnych wśród nastolatków, jak również źródeł zaburzeń odżywiania, wrogich zachowań, czy myśli suicydalnych
- Charakterystyką reakcji w przypadku rozpoznania objawów depresji oraz stanów lękowych u nastolatka
- Przeprowadzaniem z uczniem rozmowy opartej na wzajemnym zaufaniu oraz zrozumieniu
- Budowaniem relacji młodego człowieka z otoczeniem w którym się znajduje, związanej z akceptacją siebie w społeczeństwie
Celem warsztatu jest przygotowanie uczestników do prowadzenia pierwszej psychologicznej interwencji kryzysowej z uczniem