Wpływ stanu emocjonalnego na ogólne funkcjonowanie uczniów szkół ponadpodstawowych
Zadaniem placówek edukacyjnych jest nie tylko kształcenie postaw młodszych pokoleń oraz przekazywanie niezbędnej wiedzy. Na wielu płaszczyznach, szkoły pełnią również rolę wychowawczą, biorąc przy tym również odpowiedzialność za obserwację funkcjonowania społecznego uczniów, które nie jest związane z nauczaniem przedmiotowym. W związku z powyższym, troska o odpowiedni poziom stanu psychofizycznego uczniów spoczywa zarówno na wychowawcach, nauczycielach, jak też pedagogach, psychologach oraz dyrektorach w szkołach.
W związku z niepokojącymi doniesieniami medialnymi, dotyczącymi ogólnej kondycji psychicznej młodzieży, przeprowadzony został pilotaż badawczy wśród ponad 300 uczniów szkół ponadpodstawowych, którego celem była weryfikacja poziomu funkcjonowania uczniów w szkole i poza nią, siły budowanych relacji, charakteru współpracy czy skuteczności w działaniu. Ważnym aspektem był również wpływ oceny samego siebie na stan emocjonalny.
Przeprowadzone badanie dało możliwość ogólnego podsumowania emocjonalności i funkcjonowania młodych ludzi w postaci specjalnie stworzonych po badaniu raportów, które oprócz wyników, zawierały również rekomendacje rozwoje dla przebadanych grup społecznych.